Testimonial Ghita Jurriëns

Waarom ben je gestart bij CrossBox1107?
Ik heb jarenlang met veel plezier aan bootcamp gedaan maar vanwege behoorlijk wat blessures en mijn verhuizing naar Gennep daarmee gestopt. Na een tijdje het wat rustiger aan te hebben gedaan op sportief vlak en het individueel sporten tijdens de lockdown zocht ik iets waarbij ik mezelf fysiek weer meer kan uitdagen en wat bijdraagt aan het integreren in mijn nieuwe woonomgeving.
Een vriend attendeerde mij op crossfit en zodoende kwam ik bij Crossbox1107 uit.

Hoe vaak in de week train je? En wat voor lessen doe je dan?
Ik train nu 2x per week bij CrossBox1107 en volg meestal de W.O.D. Trainingen om bekend te raken met de verschillende technieken en de oefeningen. De challenge vind ik ook erg leuk en wil ik er ter afwisseling nog bij gaan doen. Daarnaast doe ik nog wekelijks aan yoga (wat heel fijn is om van de spierpijn af te komen) en hardloop of wandel ik in het bos.

Zou je CrossBox1107 aanbevelen aan vrienden en familie? En waarom?  
Jazeker! Omdat de groepen klein zijn leer je snel mensen kennen en voel je jezelf er al heel snel thuis. De sfeer is goed en iedereen is gemotiveerd om het beste uit zichzelf te halen. Er is veel persoonlijke aandacht en er wordt goed gelet op het juist uitvoeren van de techniek, daardoor heb ik ondanks de zware trainingen nauwelijks last van mijn blessure.
Zelfs als je denkt écht helemaal kapot te zijn weten Jan en Richard je weer op te peppen om er toch nog dat laatste extra beetje uit te krijgen (op dat moment zelf kun je ze wel iets aandoen maar dat maakt snel plaats voor het “trots op jezelf” gevoel en kun je weer lachen).

Wat zou je mee willen geven aan nieuwe leden?
Geef jezelf de tijd om eerst de techniek aan te leren. De work-outs zijn pittig en lijken onmogelijk maar er wordt altijd een variant geboden waardoor iedereen op z’n eigen niveau het maximale uit de training kan halen.
En het is echt waar…….na een paar weken duurt de spierpijn al een stuk minder lang, merk je écht al een vooruitgang én snap je zelfs de ingewikkelde termen en instructies op het bord!

Als je een workout zou mogen geven aan Jan en Richard wat zou je ze dan laten doen?

Warming up:
– 1000 meter roeien
– 25 burpees over the box
– 100x touwtje springen

AMRAP 25 minuten:
– 25 toes to bar
– 25 box jumps
– 25 ring dips
– 25 clean & jerk
– 5 handstand push up

Met als toetje een tabata van kettlebell air squats
Enjoy!

Share this post